Sidor

lördag 27 november 2010

Julgransuppdrag!

Principlöst Julpyssel
Så har man dragit på sig ett uppdrag som strider mot alla mina principer. Det skall helt enkelt bli spännande att klä min mammas julgran. Inte nog med att vi inte har samma smak så har vi inte heller samma principer gällande julen och dess alla traditioner. Kanske beror det på att vi kommer från Polen men att jag är uppväxt i Sverige nästan hela mitt liv? Eller så kanske jag inte har det behovet att vara extravagans eller att överdriva i alla avseenden. Men efter ett noga övervägande kommer jag gå henne till mötes och hjälpa henne och få julgranen som hon själv vill ha den. Det är trots allt hennes hem och hennes jul jag är bara ett verktyg för hennes önskemål hur det nu än låter. 

Så nu är det dags att sätta verket i handling.... Julgranen... eller jag menar PLAST granen är på plats i hörnan och en den av ljusen uppe... usch detta är verkligen en utmaning för mig... Mot resultatet!

Massor av julmys till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar