Sidor

tisdag 20 mars 2012

Full i skratt =P

Känner att jag bara måste berätta =P Förra veckan när jag kom till gymmet sprang jag på en gammal bekant från en sk. förening jag tillhörde... Jag valde att ta avstånd från den för bra mycket längesen när jag insåg hur inskränkta "vissa" var och att allt gick ut på deras program! Det gick INTE att prata om något annat utan att man kom in på själva programmet och det fick mig att må dåligt!

Tyvärr så sårade ni mig inte ->
Ni fick mig att inse att jag inte
vill bli som ni!
Ni gav mig meningen med livet,
öppnade mina ögon så att jag
insåg vad livet var! Tack!
Pekpinnar hit och pekpinnar dit! Men priset tog nog när jag blev ifrågasatt min ärlighet - för mig fanns det inget annat - hur fan skulle jag se ut om "sanningen" skulle komma fram i efterhand? Då bär jag hellre hundhuvudet genom att vara ärlig än att bära hundhuvudet när sanningen skulle ha uppdagats för det gör den alltid förr eller senare =) Men hur så vana medlemmar av föreningen men framför allt "ordförande" själv kan bete sig i en förening som detta är för mig skrämmande! Samtal med "Hitler" är nog trevligare än att vara inskränkt i ett program och inte kunna leva ett normalt lyckligt liv utan att se fel och brister i allt och alla... När man inte ens kan få sina egna relationer att fungera... Pust... Ja någon gång får väl sanningen upp för även dem... eller inte...

MEN till saken hör det att sen jag tog avstånd från allt var hjärntvättning heter har mitt liv gått som på räls! Jag har världens underbarast man, livet leker och jag har fått möjligheter som jag aldrig skulle ens kunna bli sanna i min vildaste fantasi =D Jag kan bara säga att jag är tacksam att jag gick med i föreningen för att se att lycka är något helt annat är hjärntvätteri =)

Karma det är det jag tror på - Kärlek till er som förtjänar den och har lite större perspektiv och syn på livet än de som lever ett inskränkt liv =) Jag finner lyckan i vardagen och ser ljuset i varje hörn, jag är accepterad för den jag är och inte för de åsikter andra har =) Jag har verkligen hittat hem! Störst av allt är kärleken och då inte bara till en partner, familj och barn UTAN till livet och RESPEKT för andra individer och dess olikheter! Acceptans är ett viktigt ord som man kanske skall läsa på betydelsen utav... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar