Sidor

tisdag 13 september 2011

Måttligt irriterad =(

Efter jobbet sprang jag in en snabbis i affären hemma för jag skulle ha ägg! Ja, just ägg! Men uppenbarligen hade alla samma tanke att ta en snabbis in i närbutiken för kön var ju genom hela affären och bara en kassa öppen!

Så jag stod i kön och läste lite på tidningsomslagen och till min redan irriterade sinnesstämning lästa jag på rubrikerna i Svensk Damtidning - "Följ Kronprinsessans graviditet vecka förvecka!"

Men herre gud finns det verkligen folk kvar som är intresserade av att följa hennes graviditet? Visst det är väl kul för dem att de väntar barn osv. Men skall man även vara så besatt att man är intresserad utav att betala pengar för en tidning för att följa hennes graviditet i 9 månader? Är hennes graviditet olika alla andras? Jag trodde i mitt stilla sinne att graviditeter fortlöper lika!

För mig har det gått för långt! Skulle jag intressera mig för en vilt främmande människas graviditet? Nej, mina nära och kära det är dom jag intresserar mig för och inte någon som kan leva ett liv i lyx för våra skattepengar bara för att man är född med "rätt" efternamn!

Förstår inte hur dessa tidningar kan gå runt, skulle aldrig få för mig att köpa en sån tidning! Finns det verkligen människor kvar som intresserar sig för okända "kändisar" för dem och tom är villiga att betala pengar för det? Uppenbarligen finns det de..... Usch!

1 kommentar:

  1. Får kungahuset bara tillräckligt betalt så kommer de att få tillåtelse att operera in en webkamera i Victorias mage så att man kan följa graviditeten dygnet runt. Sedan lägger de ut det hela på en websida där man kan betala och få se allt i realtid eller bara stillbilder om man inte betalar.
    Att man inte sända samlaget mellan Daniel och Victoria live på nätet när hon blev gravid är för mig ett stort frågetecken.

    SvaraRadera