Sidor

fredag 31 januari 2014

Hamburgare

HAMBURGARE med bröd och pomfritt.
5 stora eller 8 mindre
Tillagningstid: 40 minuter


INGREDIENSER:
1 kg nötfärs
Grovmalen salt och svartpeppar
5 tsk worcestersås
Hamburgerbröd 
Inlagd gurka 
Cheddarost
Sallad
Tomat
Knaperstekt bacon
Rödlök eller/och gullök
Rostad lök
Ketchup
Amerikansk dressing
Pomfritt

GÖR SÅ HÄR:
1. Rör ihop salt, peppar och worcestersås.
2. Rulla och platta ut färsen till hamburgare.
3. Stek dem 4 minuter på varje sida, tiden är beroende på tjockleken.

Använd dig av de tillbehör som du älskar och njut av en härlig måltid!

OMDÖMME
5/5 morötter
Fantastisk god hamburgare, som jag skäl i mig med de tillbehör jag älskar. Men nästa gång skall jag absolut hitta mindre bröd istället för XL- för jag fick ta av locket då att det inte blev förmycket bröd! Uppskattad måltid här hemma av både sambo och tös! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar