Sidor

torsdag 24 april 2014

Triss i olycka och lite lycka...

Ja vad skall jag säga... Olycka på olycka... Andrés bli står på verkstan med nästan hela motorn nerplockad! Vad som är fel? Ja kära ni... OM vi bara vetat de... Men de skall skruva på bilen ikväll igen!

Igår tittade vi på vårt sk. drömhus och vilken besvikelse! Ägarna insåg närmre köpte huset att de inte var några "husmänniskor" fick inte huset sålt för 2 år sen så de "totalrenoverade" huset istället! Å vilken flopp det var! 

Enligt mäklaren var det en elfirma som dragit elen...? Hmmm... Tror inte det då ser det inte ut så här...


Undra hur mycket denna elfirma hade druckit eller hur stor okunskap de hade! Huset var inte dränerat ändå hade de dragit ner stuprören mer i marken - inte konstigt att det började bli brunt i hörnorna nere i källaren!

Å vilken renovering sen då! Lister saknades, murbruk under tapet saknades eller trillade samman bakom den! Målade fönsterkarmen framifrån men inget på sidan och ej täckande... Listan kan göra lång... Så jag säger att denna "totalrenovering" hade de gjort helt själv så då förstår ni... 

Sen som om detta inte vore nog så kraschade min bil också igår! Batteriet laddar inte, servon la av och alla möjliga lampor tändes för att generatorn la av! Så den dog på envändzoon och där stod den död och ljudlös!

Tur som man har så fick jag låna min älskade svägerskas bil så jag kunde komma till jobbet! Så jag kör fortfarande Ford Focus fast röd ;-) Tack käraste syster yster!

Sen är det ju tur att jag fick en garantiflrsäkring med bilen i 6 månader ;-) så att alla noterades, elfel och mycket mer årgärdas utan kostnad för mig! Inte ens en självrisk finns :-D

Så lite tur i all prur har vi nog ;-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar