Sidor

fredag 7 september 2012

Köpa eller inte köpa… Det är frågan...

Planera, planera och åter planera. Fick ett ryck igår då jag verkligen insåg att vi inte kommer att ha tillräckligt med plats i frysen nu när vi flyttar ihop. All fläderblomssaft jag har gjort som står i min frys har vi inte plats till! Men jag får prata med Soffe och Martin om de kan ha kvar den under en period tills vi tömt undan lite i frysen.

Man kan ju undra vad vi har i frysen… Egentligen ingen speciellt. Med tanke på att det är en delad kyl och frys så är det inte mycket som får plats. Fick ju som sagt lite plommon av svärmor så jag bakade muffins och toscakaka. Sen har Sessan fyllt år och det har blivit kakor över sen dess. Lite snabb mat, glass, korv och bacon så var frysen full!

Jag kom på idén att man kunde köpa en liten frys/frysbox som man kunde ställa på balkongen… men hur skulle jag få igenom det med hjärtat mitt. Men efter samtal igår kväll så verkar det iaf inte omöjligt!

Visst balkongen är liten och ingen el utdragen. Men elen går ju att fixa, det är ju inte för inget som jag är tillsammans med en elektriker ;-) hihi. Men vi bestämde att vi får först ställa allt i ordning sen får vi kolla vad vi hittar och ta det därifrån.

Men överlycklig är jag för det! Det blev inte ett NEJ! =D För jag tänker inte bra på att få plats med allt utan just på vår ekonomi. Att handla billigt och vid tillfällen där bra erbjudanden finns. För som det är nu så handlas allt efter hand och det är inte bara oekonomiskt utan helt opraktiskt då det inte finns något planerat utan blir alltid svett och stress. Å så vill jag inte att vårt liv skall se ut!

Vi skall spara och planera så att vi kan köpa hus ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar