Sidor

fredag 3 december 2010

IDOL - Vem är het - Vem är kall

Idolerna sliter inför slutstriden!

Olle, Jay och Minnah är de som tävlar om två platser i "Idol"-finalen.
"Det är mycket att göra hela tiden. Man börjar bli sliten."
Idag går slutstriden till IDOL-finalen i Globen i Scandinavium i Göteborg. Deras scheman är fullspäckade från morgon till kväll. De känner sig slitna. Olle tycker att det är förmycket rutomkring med autografer och fotograferingar när han egentligen vill bara öva. Må så vara men artist yrket är ingen dans på rosor utan det inkluderar allt. Inte alltid de hinner att öva så mycket som de hade tänkt sig att göra. Livet som artist är inte bara att stå på scen utan så mycket mer.

Det som oroar mig mest gällande just detta är faktiskt Jay. Vi vet alla att han har - har haft - drogproblem och tog ett återfall då han var hemma i Helsingborg. Visst har vi förlåtit honom även om reglerna för Idol säger något annat. Grabben är ju bra! Men kommer han att klara av pressen och de påtryckningar som artistlivet innebär? Kommer han att klara sig när han blir "stor" och reser runt på turné och är sliten och kraftlös? Kommer han då stå emot de återfall som faktiskt lutar bakom varje hörn? Eller kommer det att bli samma visa som det var i Helsingborg? Jag hoppas innerligt inte det då han är en talang!

Aftonbladet var på plats och kollade Idolernas form:

Jay Smith

Jay Smith
"Enter sandman"
Kan tydligen vara det bästa han har gjort i Idol - inte så konstigt han är ju "Metalica" som min pojkvän brukar säga! Han är tydligen helt briljant. Numret brinner, exploderar och sprakar från första stund som Jay går upp på scen!

"In the ghetto"
Glöden faller i dena låt men hans mjuka stämma får spela fritt i låten. Tyvärr är själva showen tydligen stillsam och absolut inget händer på scenen. Men jag är helt övertygad om att Jay kommer att lyckas att förmedla känslan av låten till som som sitter på plats och rakt genom TV-rutan - jag kommer väl som vanlige sitta på gåspiggar på hela kroppen och min älskade kommer att skratta åt mig - men för att göra ett personligt inlägg så skall jag tillägga att även han får det och sjunger med - Idol nästa år älskling? ;-)

Enligt mig är Jay HET!

Minnah Karlsson

Minnah Karlsson
"Total eclipse of the heart"
Tyvärr verkar det som om Minnah fortfarande har problem med rösten men det gör inget i denna låt - den raspiga hesheten får spela fritt. Tyvärr har hon lite problem med att memorera texten men den kommer att sitta tills ikväll det är jag övertygad om.

"When love takes over"
Kanske inte den bästa låten men Minnah hittar tydligen en "partynerv" som går showen att lyfta - ett fartfyllt nummer med massa dansare - tyvärr är det bara Minnah som inte rör sig på scen. Hoppas att hon tänker över tills ikväll.

Minnah kan bli HET om hon lägger den sidan till som hon har gjort sen hon kom tillbaka! Jag vet att hon kan om hon vill!

Olle Hedberg

Olle Hedberg
"Everybody's changing"
Inget bra nummer alls - han verkar h ata varje sekund av det han gör å scen. Även om han är sjuk så skall man ju brinna för det man gör - detta är en tävling, även om juryn har valt ut låtarna betyder det inte att man inte kan skänga sig handlöst ut och göra sitt bästa. Aftonbladet skriver i en annan artikel om Olle att han klagade på den första låt han fick av Juryn som han skulle glänsa med och fick då denna med Keane. han är besviken och tycker låten är kass. Han skulle vilja ha en helt annan låt som ”Use somebody” med Kings of Leon. Är det ett sätt att förbereda sig för en utröstning må tro? Hela showen är avskalad inte alls som Minnahs och Jays!

"Born to run"
Tyvärr så snavar han på allt i låten bara för att den är så ordrik så de vet inte vilket språk han sjunger på? Hmm... men kanske hans "tjurrusning" ut bland publiken skall hjälpa honom även denna gång?

Olle är KALL enligt mig - han har inte den rösten jag förväntar mig att en artist skall ha - hans röst är svag och "lyfter" inte taket på arenan som juryn alltid talar om - hans röst försvinner i musiken!

Jag hoppas på Jay och Minnah i stora GLOBEN-FINALEN,
men passar på att önska samtidigt alla tre
LYCKA TILL!!!

Källa; Aftonbladet & Expressen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar