Sidor

måndag 6 december 2010

Klåpare till frisör!

Att hitta en frisör man är nöjd med är svårt, hittar men en så brukar dom börjar slarva efter ett tag - det är iaf min erfarenhet! Men jag måste säga att jag har nöjet att ha hittat en frisörstudio där jag alltid har gått därifrån supernöjd!! Har aldrig behövt någon "invänjningsperiod" eller ens behövt tänka tanken att det kommer att bli bättre! Jag kan helt enkelt säga att den salongen är det varje kund drömmer om - perfektionism ut i "hårtopparna"!

Idag var jag och provade på en frisörsalong som enligt ryckten skulle vara bra! Tyvärr är jag utav den mening att det var en mardröm att gå därifrån. Jag gick därifrån med känslan att jag måste uppsöka en frisör - EN FRISÖR! För mina slingor är inte som dom borde vara - utan som ser ut som en taskig utväxt som behövs fyllas i! Jag trodde inte att man skulle behöva gå från en salong med den känslan och utseendet att det var dags att uppsöka frisör! Men tyvärr!

Här följer bilder på förre och efter


Resultat efter min egen avfärgning,
bilden är lite missvisande då det inte
alls var så "morot" som bilden visar...

Slingingsprocessen påbörjad,
här kan man se den verkliga färgen efter
avfärgingen - alltså ganska ljust med inslag
av morotsfärg.

Resultaten av dagens frisörbesök -
snygga kanter av slingning
med tanke på att jag var riktigt
blond i botten av huvudet!

Verkligt snygga övergånger mellan
slingorna - känns som det är dags
för ett frisörbesök?
NEJ!!! Jag kommer precis därifrån!!!

Jag hade alltså gjort en avfärning hemma innan och var mycket ljus i botten/hårroten och det tyckte frisören att det skulle färgas in lite... men jag kallar inte detta lite - detta är ju för fan mer eller mindre svart.. och skall slingorna verkligen börja 2 cm om inte mer från hårroten? När det ser ut så - det är då jag brukar gå till frisören för att fylla i slingorna och utväxten - men jag skall väl inte ha en utväxt när jag precis varit och fixat håret? Eller har jag fel?

VÄRLDENS BÄSTA SALONG!!!
Tacka vet jag STUDIO 81 i Stockholm! Jag har bestämt mig, fortsättningsvis kommer jag att lägga en extra slant för att just åka upp till Stockholm och gå till min favorit salong - jag lägger hellre ett par kronor mer som resekostnad men får ett resultat som är oklanderligt. Jag har aldrig haft en "utväxt" när jag har gjort slingor hos dem och alla mina frisyrer har varit i toppklass!

Här nedan följer de perfekta resultaten från just mina favoriter på STUDIO 81!

Innan en hårförlägning
Ett stort tack till Josefin för hennes
perfekta slingor!

Hårförlängningen klar
Ett stort tack till Sanna för hennes
fantastiska arbete!
Ännu en hårförlängning!
Stort tack till Sanna för hennes perfekta
arbete med både slingor och förlängning!
Håruppsättning av Anastacia
Temat var James Bond party och
uppsättningen magisk trots KORT hår!
TACK!
Håruppsättningen igen under kvällen!
Jag tror aldrig jag har känt mig så fin
som just denna kväll!
Stort tack Anastacia!
Hårförläning och slingning
ala Sanna!
Ser ni några kanter eller mörka fläckar?
Jag gör inte det och färgen är ljus!
Här pratar vi proffs!
Tack STUDIO 81

Att flytta hem till skåna har många fördelar men saknaden efter den perfekta hårsalongen är stor...
Känner mig ledsen över att det bivit så idag - men jag är tacksam för att jag har fått uppleva den glädje som STUDIO 81 med sin personal har givit mig. Att alltid känna sig välkommen, bli kramad och att känna sig som hemma och bland vänner oavsett när man kommit in till dem - det är en service som jag gärna betalar för! Tack för att ni finns!

4 kommentarer:

  1. De ligger på Södermalm - Östgötagatan 81
    www.studio81.se
    Rekomenderar varmt!

    SvaraRadera
  2. Jag hade gått tillbaka och talat om mitt misnöje. De andra bilderna var fantastiska.... vilka vakra bilder.

    kramkram

    SvaraRadera
  3. ser ok ut
    du är söt närkommer du till Gbg?

    SvaraRadera