Sidor

torsdag 9 december 2010

Spöken eller fantasi?

Fantasi eller fantastiskt?

Clas Svahn
är ordförande i UFO Sverige.



Aftonbladet har tagit hjälp av experten Clas Svahn som är ordförande i UFO Sverige för att reda ut frågorna kring detta mysterie.

Clas har gett ut en ny bok "Vålnader, utomjordingar och mystiska fenomen" där han reder ut om bilderna kan vara sanna, bluff eller tillkommit av en slump.






En ängel sveper genom himlen?

ET's kompis kraschar på jorden?

ET's kompis?

Queens House
Denna bild togs 1963 av kyrkoherde Hardys från Queens House utanför London. Clas säger att det inte finns någon anledning att misstro Hardy att han skulle ljuga och menar att fotot är äkta.

Jag kan själv berätta om en situation där jag upplevde något som jag faktiskt inte kan förklara. Jag och min pojkvän var hemma hos svärmor och skulle övernatta där då hon kände sig dålig och ville inte sova själv. Självklart ställer man upp.

På kvällen/natten pratade vi lite och han satt upp på sängen och jag låg med mitt huvud i hans knä, dörren till köket stod öppen. Plötsligt i samtalet tystnar jag och säger:
- "Tyst, vi har nog väckt din mamma - hon står i dörren."
Han bara tittar på mig en stund och sekunden efter säger jag:
- "Nu går hon igen - usch vad pinsamt att vi väckt henne med vårt prat."

Han ser på mitt ansiktsuttryck att jag tycker det är jobbigt och pinsamt och undrar själv om det kanske var något hon ville. Han reser sig upp och skall gå till henne för att kolla om allt står rätt till i samma sekund hör vi hur hon snarkar från sitt sovrum och det är helt omöjligt för henne att ha hunnit ta sig från köket till sitt rum och hinna somna!?

Då ryser jag till - vad var det jag hade sett egentligen?

När hans mamma väl vaknade frågade vi henne OM hon hade varit upp, trots att vi visste att det var helt omöjligt. Hon tittade oförstående på oss och svarade "NEJ"! Vi förklarade för henne vad jag hade upplevt och hon log.

När hon stod där i köket, vid byrån som står där såg jag att det inte alls hade stämt med det som jag hade sett. Det jag hade sett var betydligt kortare än hans mamma i jämförelse med byrån, håret hade varit mycket vitare och nattlinnet var utav en annan sort. Jag beskrev med så många detaljer jag bara kunde vad jag hade sett och hans mamma svarade:
- "Det du beskriver är min mamma, hon var i den längden och var mycket ljusare än mig. Det nattlinne du beskriver var det hon hade när hon levde."
Jag rös av olust och det var då jag insåg att det jag hade sett var inte verkligt, det var verkligt men det fanns inte som en levande människa kvar på vår jord. Kan inte beskriva den känslan som jag då kände. Hon fortsatte.
- "Byrån var hennes och hon gillade den mycket, det du har upplevt har många andra upplevt liksom du."

Hon fanns där alltså med oss och finns där med oss, min fråga är bara vad var det hon ville mig? Var det något hon ville säga till mig? Eller ville hon bara hälsa då jag aldrig fått möjligheten att träffa henne?

Jag har alltid trott på att det finns något - vi kan inte bara försvinna bort utan någon mening... och denna händelse fick mig att bli övertygad!

Är det fler än jag som upplevt något som berört era hjärtan på samma sätt som detta har berört mig?

Källa: Aftonbladet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar