Sidor

torsdag 2 december 2010

”Ta inte bilen om du inte absolut måste”

STANNA HEMMA

"På Trafikverket uppmanar man till försiktighet.


– De som ger sig ut i trafiken kommer att få problem. Man ska inte ta bilen om man inte absolut, absolut, måste, säger Tobbe Lundell, pressinformatör på Vägverket."

Jag undrar hur trafikverket fungerar egentligen? Har inte dom skyldigheter att ta sig till jobbet att man uppmanar till att stanna hemma? Konstigt att dom fortfarande existerar om det är den arbetsmoral dom har. Eller kan det vara så att Herr Lundell ville ha en mysdag hemma i soffan framför TV själv? Jag gav mig ut på vägarna MED bil och inte fick jag några problem!!!
På E6:an vid Vellinge
Snyggt plogade vägar!

"Över 40 olyckor i Skåne

Skånepolisen räknade till över 40 trafikolyckor under gårdagen. Och siffran steg ännu mer i natt.
– Vi har haft en hel del olyckor under natten, men inga med personskador." Säger Martin Carlsson, vakthavande befäl vid Skånepolisen till Aftonbladet.

Det händer alltid olyckor oavsett om det är snö eller inte - visst är det många olyckor men kan det bero på ovana trafikanter? Kan det bero på vägarnas skick? Kan det bero på att just vägverket och kommunerna inte sköter sina väger på det sätt som det skall? Somamrdäck, vinterdäck? Utländska trafikanter med ej samma krav på bilarna som vi, tänk på lastbilarna. Jag kan av egen erfarenhet garantera att jag har varit ute mycket på vägarna och förundrats varför det inte varit plogat, sandat eller saltat. Inte konstigt att det uppstår olyckor eller att man uppmanas till att stanna hemma! Skam!

Vackert vinterväder



Det är VINTER inte KAOS!
Om dom sköter sitt jobb så kan vi sköta vårt!
Det är så samhället är uppbyggt och bör fungera! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar