Sidor

måndag 22 augusti 2011

Arthur (2011) - Film

Arthur
Handling

Miljardärarvingen Arthur lever ett liv i överdåd. Minst sagt. Hans hobbies är att anordna lyxfester i sin takvåning och testa hur snabbt Batmobilen kan köra på New Yorks gator. Arthurs mamma är inte lika road av hans livsstil och ger honom ett ultimatum: han måste gifta sig med affärskvinnan Susan, annars blir han arvlös. Problemet är att Arthur redan är kär i levnadsglada Naomi och ställs nu inför ett val: kärleken eller pengarna.




Trailer - Arthur

Genre: Comedy
Skådespelare: Russell Brand, Helen Mirren, Jennifer Garner
Längd: 110 minuter
Produktion: 2011

Recension
Förutsägbar film som hade varit helt omöjlig att fullfölja om det inte hade vart för rekvisitan och scenografin i filmen! Russell är definitiv ingen skådespelare utan rent utav pinsam största delen av filmen. Men trots det så hittar man stundtals ett par riktigt roliga repliker. Men jag vet inte vad jag skall säga om Helen Mirren jag kan inte minnas någon gång som hon har varit så usel i en film och Nick Nolte som spelar hennes far är jag helt förstummad över och det är inget som har med positivitet att göra!

Men trots allt negativt so jag nu skrivit så måste jag ändå säga att de absoluta höjdpunkterna som gjorde filmen sevärd var Russell's nanny Hobson! Vilken kvinna och vilket skådespeleri. Så denna film ger jag 5/10 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar