Sidor

söndag 14 augusti 2011

Har män kolla på kvinnans skönhetsrutiner?

Änne än artikel Aftonbladet som jag blir förvånad över? Hur kommer det sig att en undersökning visar att 2/3 av alla män har igen koll på kvinnans skönhetsrutiner samt att två av tre kvinnor tror att deras män skulle bli avtända om de visste om deras mest intima åtgärder???

Min fråga blir automatiskt då om de då är intresserade av kvinnan som människa eller det fixade skalet?

1 av 20 kvinnor har aldrig visat sig naturliga för sina män?
18 % av kvinnorna "mörkar" medvetet sina skönhetsingrepp?
2/3 av kvinnorna förnekar att de använder skönhetsprodukter och utger sig för att vara "naturliga".

Vilket skämt! Varför "mörka" och "förneka" mannen pratar själv om skönhet och även män är fåfänga. I alla fall i min värld och i min omgivning vill männen att kvinnan skall fixa till sig så vad spelar det för roll att det tar tid? Om man då inte bor på en salong från morgon till kväll vill säga...

Om jag har en pojkvän skulle han då inte kunna hjälpa till med att raka benen eller de mer intima sakerna? Varför inte göra det till en "gemensam stund" för att kunna pyssla om varandra. Eller det kanske bara är jag som ser gemenskapen för och i varandra istället för att ha prestationsångest över att alltid visa upp sig fin - packad och klar... klar för utställning och att visas upp?

Det fanns en lista på kvinnors vanligaste skönhetsknep:

1. Raka eller vaxa benen - Ja, det gör jag!
2. Noppa ögonbrynen - Ja, det gör jag!
3. Sminka sig - Ja, det gör jag!
4. Raka eller vaxa underarmarna - Ja, det gör jag!
5. Slinga eller färga håret - Ja, det gör jag!
6. Pedikyr - Ja, det gör jag!
7. Brun utan sol - Nej!
8. Lösnaglar - - Ja, det har jag fast bara gelé utan lösnaglar!
9. Raka eller vaxa bikinilinjen - Ja, det gör jag!
10. Bleka ansiktshår - Nej!
11. Lösögonfransar - Nej!
12. Hår förlängning - Har haft!
13. Vaxa bort ansiktsbehåring - Nej!
14. Noppa näshår - Nej!
15. Regelbundna ansiktsmasker - När jag hinner och har tid!
16. Färgade kontaktlinser - Har haft!
17. Tandfasader - Nej!
18. Ögonfransförlängning - Nej!
19. Botox - NEJ!!!
20. Permanent make-up - Nej!

Förstår inte vitsen med att medvetet dölja eller undanhålla det man gör för sin egen skönhet för sin partner eller sin omgivning - Männen säger ju klart och tydligt vad de vill se och ha.. varför skall vi då dölja det för dem? För vilken kvinna är född perfekt utan hår och med alla de skönhetsideal som finns idag? Jag känner ingen, gör du?

På frågan som även fanns med i artikeln var 
hur lång tid man tar på sig på morgonen innan jobbet - 
mitt svar 0 - 20 minuter. 
Det räcker gott och väl för mig!
Är det då jag som är onormal?

Källa: Aftonbladet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar