Sidor

måndag 8 augusti 2011

Rädda Liv - Gör en insatts du också!

MELLAN LIV OCH DÖD
Situationen i Östafrika
är extrem.
Katastrofer händer omkring oss hela tiden, både nära in på och långväga bort. Oftast berör oss katastrofer som händer när oss mer än långväga bort.
Skänk en
timlön.
Många från fattiga och utsatta länder söker sig till västvärlden i hopp om en bättre framtid och ett bättre liv. Så varför inte göra en god insatts och hjälpa människor på plats till ett bättre liv? Just nu har Afrikas horn drabbats av den värsta torkan på 60 år. 12 miljoner människor lider av svält och tiotusentals är dagligen på flykt desperata efter mat, vatten och sjukvård.

Nu kan man skänka en timlön för att hjälpa de behövande på plats. Jag har gjort det, gör det du med. Pengarna går till Läkare utan gränser som jag litar på och vet att de lägger ner sitt hjärta, själ och sitt liv för att hjälpa människor på plats. För mig fanns det ingen tvekan att jag skulle skänka en timlön till dem! Jag klarar mig utan en timmes lön, gör inte du?

SKÄNK EN GÅVA VIA LÄKARE UTAN GRÄNSER HÄR

PLAN - För och med barn!
Förutom detta är jag även flickfadder i Plan som försöker motverka skadliga seder och traditioner i form av kvinnlig könsstympning och barnäktenskap. Vad är 100 kronor i månaden som kan hjälpa flickor att bli kvinnor utan diskriminering? Ingenting för mig.

ÄR DU INTRESSERAD AV PLANS OLIKA FADDER FORMER KICKA HÄR

Visste du att:

  • 96 miljoner unga kvinnor i åldern 15-24 inte kan läsa eller skriva?
  • 140 miljoner kvinnor har blivit könsstympade?
  • Varje timme dör 60 flickor eller kvinnor till följd av graviditet eller förlossning?
  • 28 000 flickor under 18 år gifts bort varje dag?
Gör en god gärning - det gör jag!

Jobba en timme för barnen med Aftonbladet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar