Sidor

onsdag 31 augusti 2011

Behandla andra på samma sätt som du själv vill bli behandlad ♥

Genom åren och genom både grym och dyrköpt erfarenhet har jag lärt mig en sak, det är att inte ha förutfattade meningar om andra människor. Att behandla människor med respekt och ärlighet.

Oavsett vad så har jag genom erfarenhet, både min egen och andras kommit fram till att alla har rätt till en andra chans. Eller finns det människor som är helt perfekta och aldrig gjort fel? Denna eller dessa personer vill jag gärna ta i hand! Alla kan vi fela och jag är först till att förlåta dem och visa förståelse, men visa mig då respekt.

Jag och många med mig kan räkna upp oändliga gånger då människor snackat skit om mig eller varit otrevliga, svikit eller burit sig illa åt men jag har alltid bemött dem med ett leende och aldrig sagt något ont ord tillbaka. Om dessa människor inte får respons för sina handlingar har de då rätt att ta ett kliv längre och finna glädje i att försöka "vara skenheliga" och fortsätta sig kalla för ens vän? Är det inte att gå ett steg för långt? Eller att inte bli behandlad med respekt och ärlighet? Är det inte så att vi borde behandla andra på samma sätt som vi själva vill bli behandlade? Eller är det förmycket begärt?

Vad kan det bero på att människor är så respektlösa? Avundsjuka? Bitterhet? Sitt eget misslyckade liv? Dålig självkänsla och/eller självförtroende? Men om dessa människor mår så dåligt själva, varför ge sig på någon annan? För vi har väl alla misslyckanden bakom oss och en del senedsteg, är man inte mer rädd om sig själv än så? Eller tror man att man är untouchable? Men tyvärr kom ihåg att som du behandlat mig kommer jag att behandla dig tillbaka nu ;-)

Jag trött på respektlösa besserwisser människor! Jag har många "varför" frågor men kräver de ett svar? Nej, jag lär nog aldrig få ett svar på dessa för hur skulle de själva då se ut? Man sopar runt sitt eget hus, "glänser" utåt med en fasad som är falskare än gatan! Vi har alla känslor! Vi är inte unika på den fronten! Vi kan var glad men vi kan också bli ledsen som alla andra! En vacker dag träffar det dig, glöm aldrig bort det!

Säg inte att "prata ut" löser allt när man inte själv kan leva upp till det! Vi behöver inte älska alla, men en förutsättning är att behandla sin omgivning med respekt! Jag är ingen skit och det är ingen annan heller.

Karma finns och det slår alltid tillbaka - Karma är brutalt rättvisa.

What goes around comes around!

Kärlek till er som förtjänar den av mig ♥ ♥ ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar