Sidor

lördag 13 augusti 2011

Knivskuren... =(

Fredagskvällen skulle ha blivit en fullträff om jag inte hade blivit knivskuren =(

Var hembjuden hos "D" för en mysig kväll med mat och god dryck. Det var verkligen super trevligt. Det doftade gott i köket av maten och det var mycket trevligt att se en man stå i köket och laga mat =) Det är väl dags att de tar över "kvinnans-roll" i köket eller vad säger ni?

Kniven som höll på att "ta min tumme"
Men missödet det kom när jag skulle öppna vinflaskan, jag bad om att få en kniv för att kunna ta bort plasten över korken. "D" varnade mig att kniven var riiiktigt vass... tror inte att han hann säga meningen ut innan jag slant på något konstigt sätt och så satt kniven i min tumme =(

Det bara sprutade ut blod ur min tumme, kallt vatten hjälpte inte utan vattnet färgades bara blodigt rött och rann ner i avloppet som blodbad... det ville helt enkelt inte sluta blöda. "D" var verkligen snabbt framme och pysslade om mitt finger men jag tror inte att han mådde så bra heller med tanke på att han sa att han är verkligen "blödig" för sånt. Vanligtvis hade han svimmat som han sa... Sen hade han dåligt samvete över att jag skar mig när jag öppnade vinflaskan - så han fick öppna den medan jag stod med handen högt över huvudet för att försöka få stopp på blödningen! Vilken vacker syn det måste ha varit hahaha

Men efter ett tag avtog blödandet lite så jag blev både tvättad och omplåstrad av "D". Det var najs att bli ompysslad lite =P

Min "nästan" avskurna tumme!
Så visst såret kanske inte ser så mycket ut för världen just nu men fan vad det pulserar och gör ont. Inte blir det bättre när såret sitter nästan precis i vecket så det kommer att gå upp hela tiden. Sen är det djupt, tror fan att det nästan är rakt ner i benet!!! Med tanke på hur mycket blod jag förlorade igår, undra om jag inte behöver lite påfyllning nu ;-) hahaha

Men annars var kvällen trevlig, men ut det kom vi aldrig. Tror inte att någon av oss hade orkat ta oss hem så det blev en tidig kväll trots allt men super trevlig.

Så TACK "D" för en 
underbar middag, 
gott sällskap och 
många skratt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar