Sidor

söndag 28 augusti 2011

Fast Five (2010) - Film

Fast Five
Handling

Sedan Brian och Mia Toretto fritog Dom från häktet har de korsat många gränser för att kunna undvika myndigheterna. I Rio de Janeiro har de slutligen hamnat i en återvändsgränd och måste göra en sista stöt för att kunna vinna sin frihet. Medan de samlar ihop sitt gäng av toppförare vet de fortfarande att det enda sättet för dem att verkligen slippa undan är att konfrontera den korrupte affärsman som vill se dem döda. Men han är inte ensam om att vilja få tag på dem. Den hårdkokte FBI-agenten Luke Hobbs missar aldrig ett mål. När han får i uppdrag att sätta stopp för Dom och Brian sätter han ihop en insatsstyrka av elitpoliser och går till frontalangrepp. Men under sin jakt över hela Brasilien inser Hobbs snart att det är omöjligt att skilja de onda från de goda. Nu måste han lita till sina instinkter för att fånga sitt byte, innan någon annan hinner ikapp dem.



Trailer - Fast Five

Genre: Action, Crime, Drama
Skådespelare: Vin Diesel, Paul Walker, Dwayne Johnson
Längd: 130 minuter
Produktion: 2011

Recension
Jag är helt till mig av denna film, den börjar direkt och det är det bästa jag vet med filmer som fångar mig direkt innan jag ens hinner reagera att filmen faktiskt har börjat. Det var inte bara en gång som jag satt upp uppkrupen i soffan och näsan bet på mina naglar av spänning! Här fanns det inget utrymme för förspel precis utan det var direkt pang på!

Mmm... vilka grabbar!
Inte mig emot med tanke på vilka kroppar det var i filmen, det var ett rent förspel för mig. WOW, Vin trots sin ålder. Mmmm å sen Dwyne "The Rock" helt sagolikt vad jag njöt av dessa fantastiska vyer av män som figurerade i filmen. Bara för den sakens skull rekommenderar jag filmen =)

Actionscenerna skulle jag vilja säga är spektakulära och håller en på spänn, miljöerna är verkligen underbara och inte minst bilarna, vapnet och naturligtvis jag som tjej får inte glömma brudarna från filmen det är inte bara för deras grymma kroppar och skicklighet att handskas med action, bilar och vapen utan även att stå vid sidan av dessa hårdkokta män =P

Filmen var verkligen värd sina dryga två timmar - det var verkligen ett "åk" som jag inte kommer att glömma! Så denna film ger jag 9/10 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar