Sidor

söndag 14 augusti 2011

Hysterisk bantning och Herrens ord!

Läste en artikel i Aftonbladet om hur 7-åriga flickor vill bli smalare. Det är verkligen ett skevt samhälle vi lever i. Media som framställer "idealet" på ett groteskt sätt inte konstigt att "bantningshysterin" har nått den låga åldern!

Men det som gjord mig mest upprörd var en annan blogg som gjorde narr eller helt enkelt förlöjligade en kraftig pojke men i samma mening säger att dessa barn behöver Jesus... Här nedan ser ni utdraget från bloggen:

Klicka på bilden för att få den större.

Jag vet inte om det är jag som är dum i detta fallet eller om jag har fått det helt om bakfoten men hur kan man skriva i samma inlägg att barnen behöver Jesus samtidigt som man skriver "En pojke som spänner fläsket..."

Kan någon förklara det för mig? Det är väl inget att skämta om - det är synd om pojken och jag tror inte att Jesus räcker för honom bara för att alla är vackra i Jesus ögon - pojken behöver hjälp innan han dör av allvarliga sjukdomar som hjärt- och kärlsjukdomar!!!

Så i Jesus namn!
Ber jag om lite mer
SUNT FÖRNUFT! 
Källa. Aftonbladet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar