Sidor

tisdag 16 augusti 2011

Rätt & Fel - The Truth

Sitter på jobbet och funderar lite över rätt och fel... det kanske låter konstigt men ibland så kommer det över en saker som man börjar fudera på. Men just genna gång var det en kortvarig tanke för direkt så sa det mig...

" Jag gör inga fel - 
för jag erkänner alltid mina misstag"
Sagt av Monika Sopolinska 2011

Hur detta kommer sig? Men om man erkänner sina misstag så gör man ju rätt... då har ju inte "felet" ett fel längre då man erkänt sitt misstag! Eller hur? =)

Det är ganska lätt att få till saker så att det bli ur ett positivt perspektiv - för mitt motto i livet är just att se saker ur den positiva synvilkelt.

Önskar alla en fortsatt felfri tisdag ♥

6 kommentarer:

  1. Haha...Har man gjort ett fel så har man gjort det, felet försvinner inte bara för att man rättfärdigar det. Det e ju nåt man gjort...Däremot e det alltid bäst att erkänna ett fel, men blir det därigenom legitimt?? Nja, kanske, men ett begånget fel e begånget, däremot kan man alltid se felet från flera olika sidor, från din sida va felet inte så stort, men från en annans sida va det väldigt allvarligt..finns många olika scenarion som man kan hitta på....som speglar detta...

    SvaraRadera
  2. Att fela en gång är mänskligt även två gånger... då kan man ursäktas - om det inte INTE skadar någon och att "handlingen" inte är att skada någon medvetet =) Men det viktiga är att man lär sig utav sina misstag och inte gör om dem gång på gång... då kan man ses som "nästan" felfri ;) Hahaha... Sen har naturligtvis "felen" olika grader... jag syftade nog mest till jobbet då jag sitter där just nu =)

    SvaraRadera
  3. ;) babe, you nailed me again :P

    SvaraRadera