Sidor

torsdag 11 augusti 2011

Sexigt vs. Osexigt

Hamnade i ett intressant samtal som handlade om "Sexigt vs. Osexigt" gällande Språk eller jag kanske skall döpa om det... "Norska vs. Danska"? ;)

"P" berättade för mig att han tyckte att Norska tjejer var sexiga och pratade så sexigt att man blev helt till sig... Även jag gillar Norskan och Norska killar pratar sexigt... det är som om de sjunger sig fram. Gillar verkligen att lyssna på Norska. Men "P" dementerade det och tyckte att Norska killar pratade som "bögar" - Norskan passade bara på tjejer men däremot Danska killar, "de var minsann riktiga män de"! Men Danska tjejer var allt för manliga när de pratar Danska. =)

Nej usch inte Danskan, det är verkligen ett språk som inte faller mig i smaken, inget emot Danskar i den bemärkelsen då jag verkligen gillar Danska folket men språket det förstår jag mig inte på alls...

Till historien hör det att "P" berättade om ett tillfälle då de hade varit ute och festat i Köpenhamn och fått "napp" av ett par skitsnygga Danska tjejer. Hon den ena som han ställde in sig ordentligt för var som en gudinna, vacker som inte ens går att beskriva i ord och en kropp som var mer än perfekt. Han bara ville ha henne. De bytte nummer och han hade verkligen fått napp!

Till saken hör att de under hela tiden pratade Engelska vid bordet så att inga missförstånd skulle uppstå - han bara visste att henne ville han ha! Tills hon vände sig om och sa något till sin kompis på DANSKA... han frös till is... lusten försann och han ville bara radera hennes nummer...

"Det skulle ju vara som att ligga med en man om hon skulle "råka" säga något i sängen...!!!"

Det var hans slutsats... och Danska gick miste om alla möjligheter som fanns...

Så vem vinner utmaningen.... 
Danska vs. Norska gällande Sexigt vs. Osexigt?
Jag röstar på Norskan som sexig och Danskan som osexig!

4 kommentarer:

  1. Röstar på inget av dom, ogillar bägge språk, sorry

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jess, det är lugnt ;) Alla kan vi inte tycka lika ;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har träffat en norsk kille och han säger precis som du skrev att han tycker att svenska tjejer när dom pratar är så sjukt tändande. Jag tycker ju då att norska killar låter så himla snygga när dom pratar , jag ger min röst absolut till norge ! p.s och även för att norska killar är så heta d.s hihi

    SvaraRadera
  4. hahaha evelina =) förstår hur du menar, det som är farligt oavsett språk är att en person kan låta så sexig och het på rösten och sen stämmer det inte överrens med verkligheten =P Farligt men visst är Norskan sexig ;) Håller med dig helt ut ;) Kram

    SvaraRadera